Finalistes 2018

Barbes de balena
d'Anna Maria Ricard. Companyia. Els Pirates Teatre

Barbes-de-balena

Barbes de balena, de Els Pirates Teatre, fa un recorregut per la vida de la doctora Dolors Aleu i Riera (1857- 1913), la primera dona llicenciada en medicina a Catalunya i a l'estat espanyol. La seva va ser una carrera plena d'obstacles que va anar superant, per exercir una professió aleshores vetada a les dones. A partir de la seva figura, també fem memòria de les nostres àvies i besàvies i reflexionem sobre les dones d'avui en dia. A l'època de la doctora Aleu, les dones portaven cotilla. I nosaltres? 

Representació: 7 d'abril del 2018 al Teatre Principal de Valls

Not a moment too soon
Companyia Thorus Arts

El títol de l’obra, Not a moment too soon, parteix d'una revelació de Merce Cunningham davant del mirall. És hivern de 2001, té 81 anys i es troba de gira per Austràlia. En el seu camerino, càmera en mà davant del reflex que li recorda qui és, es grava dient: "Not a moment too soon" (En el moment just). Aquesta frase emana la influència del pensament budista a qui li va introduir el seu company i llegendari músic revolucionari John Cage. També revela com la seva vinculació amb aquesta visió filosòfica deixa empremta en el paisatge de la dansa contemporània internacional i ens connecta amb els últims moments de la seva vida. 

Representació: 14 d'abril del 2018 a l'Auditori Teatre de Calldetenes

Amanda T
d'Àlex Mañas. Companyia À. Mañas i En Cursiva

Amanda T és una història inspirada en els tràgics successos que va patir l’Amanda Todd, una jove canadenca que amb quinze anys va patir ciberbullying i es va suïcidar després d'anunciar els seus motius amb cartells a la xarxa. Després d'aquest succés va haver-hi més casos similars en els quals també està basada aquesta obra.

L'assetjament però també el despit d’un amor romàntic però insubstancial, la traïció del seu entorn, la necessitat de reconeixement i la solitud són temes que alimenten aquesta ficció basada en fets reals.

Potser la necessitat de visibilitat i fama del personatge amaga un objectiu més esperançador i humà que és el de merèixer ser estimat. Amanda buscava merèixer ser estimada.

Representació: 27 d'abril del 2018 a El Foment de Martorell

Wohnwagen
de Rémi Pradère. Companyia Col·lectiu VVAA

Viure o arriscar-se? Aquests dos conceptes són l’arrel del conflicte entre la parella protagonista. L’Emma i l’Anton es coneixen en un bar, la Fada posa una rosa pel mig, l’Emma convida l’Anton al seu cafè diari i s’enamoren. La felicitat sembla estar assegurada. Llavors la Bruixa els maleeix amb tan sols tres mesos d’enamorament. L’Emma vol moure’s, viatjar i descobrir món, mentre l’Anton prefereix viure en un petit apartament i disfrutar de les petites coses del dia a dia. El Dimoni els ofereix la solució: comprar un WOHNWAGEN. Podran viure i alhora viatjar. Amor. El compromís. La Bruixa diu que l’amor és odiós. Segons la Fada, l’amor és preciós. L’Àngel únicament vol amor, i l’únic que vol el Dimoni és follar sense amor.

Val la pena enamorar-se encara que estigui demostrat científicament que, al cap de tres anys, el sentiment desapareix? Val la pena enamorar-se quan la teva parella està a l’altra punta del món i l’única possibilitat que queda són les relacions a llarga distància mitjançant Skype, les xarxes socials i altres tecnologies? Val la pena enamorar-se en l’època de Tinder, on l’amor és, en aparença, més efímer que mai? Val la pena si el món està ple de potencials amants? Val la pena cantar cançons d’amor que ja s’han cantat milions de vegades?

Representació: 8 d'abril del 2018 a l'Espai Ter de Torroella de Montgrí

Alppenstock
de Rémi de Vos. Companyia Obskené

Alpenstock és una comèdia boja i absurda amb ingredients tan dispars com un piulet tirolès (un alpenstock), el psit-psit del lavabo o una verge de Nuremberg. Una farsa que ens arrossega in crescendo cap a un espiral d'humor negre. Una peça incorrecta que amb un humor assassí es revela com un retrat cru del nostre benestar occidental. “La majoria de gent no obre mai la boca. Si la majoria silenciosa calla per naturalesa no és menys majoritària per definició. Un dia aquesta majoria silenciosa acabarà per adonar-se’n i aquell dia el seu silenci majoritari farà molt soroll. Hem de confiar en el futur”.

Representació: 20 d'abril del 2018 al Teatre Ateneu de Tàrrega

#LifeSpoiler
de Marc Angelet i Alejo Levis. Companyia Flyhard Produccions

Què passaria si sabéssim que el destí no existeix; que està tot determinat? Que el destí, tal com ens el van explicar no és un conte o un recurs dramàtic a les tragèdies gregues, sinó una realitat absoluta, científica, matemàtica? Com afectaria al nostre dia a dia i a les nostres relacions? Aquest és el joc. Una primera cita entre un parell de personatges que saben que compartiran la vida. Però es poden enamorar lliurement dues persones si ja saben que els espera una vida en comú?

Marc Angelet i Alejo Levis aposten per una obra arriscada, un treball gairebé coreogràfic dels actors en una escenografia sorprenent.

Representació: 28 d'abril del 2018 a l'Espai Rusiñol de Manlleu